Ree Park Safari er en zoologisk park i Ebeltoft i Danmark, der fokuserer på bevaring af truede arter, dyrevelfærd og deltagelse i avlsprogrammer - både lokalt og globalt. Parken er hjemsted for en bred vifte af eksotiske dyr fra hele verden, herunder løver, giraffer, næsehorn og aber og tilbyder safariture og overnatningsmuligheder, hvor de besøgende gæster kan komme helt tæt på dyrene i naturlige omgivelser.
Ree Park Safari havde et ønske om at skabe mere opmærksomhed om deres dyrepark og dermed kunne invitere flere gæster inden for i parken og her så vi et potentiale i annoncering gennem podcast for at rykke på det ønske.
For ja, man kan også skabe flere besøgende gæster til en dyrepark ved at anvende podcastannoncering, som det blev tilfældet her.
Samarbejdet med Ree Park Safari har taget udgangspunkt i det vi kalder klassisk podcastannoncering.
Vi annoncerede for Ree Park Safari gennem allerede etablerede podcasts, hvor vi vidste, at kernemålgruppen lyttede med – på den måde blev målgruppen eksponeret for Ree Park Safaris tilbud om et besøg i sommerferien og den strategi lykkedes.
Ree Park Safari adskiller sig fra andre typer brands, da de primært sælger oplevelser til deres gæster og det kræver typisk, at den potentielle kunde eksponeres for Ree Park Safaris annoncering ca. 5 gange før kunden laver et køb.
Vi vil gerne have mest mulig værdi for pengene og det får vi med podcastannoncering. Alle kampagnerne har virket over forventning. Pierre Skovgaard, Salgs- og marketingchef, Ree Park Safari