Møbelproducenten AJ Produkter har i 48 år leveret innovative møbelløsninger til kontorer, skoler og lagre i Europa. Med et ønske om at øge brandkendskabet kom vi i Amp 99 med ombord og sammen lavede vi en 360 graders podcaststrategi, der kom hele vejen rundt om at etablere podcast som led i marketingstrategien.
I fælleskab besluttede vi at lave en branded podcast helt fra bunden med titlen Danske Opfindere med AJ Produkter som afsender. Podcasten blev distribueret via målrettede annoncer i andre relevante podcasts for at nå AJ Produkters mest relevante målgrupper.
Vi understøttede podcasten med målrettet annoncering på sociale medier, nyhedsbreve, artikler og en innovativ kampagne med podcastannoncering målrettet vores kernemålgruppe.
Podcast kan noget som andre kanaler ikke kan. Vi kan sagtens ramme folk gennem TV, radio og print, men det er ikke ensbetydende med, at det er de rigtige, vi rammer eller at de rent faktisk køber vores produkt. Med podcastannoncering kan vi bedre gribe fat om målgruppen og dermed være med til at styre dem. Martin Just Petersen, Digital Marketing Specialist
Podcasten var en del af en større kampagne, som desuden gav AJ Produkter en større synlighed, men også et større engagement blandt nye målgrupper.
Vi har tidligere haft besøg af Martin Just Petersen, Digital Marketing Specialist i AJ Produkter, i vores podcast Master Podcast Marketing og du kan lytte med her.
Alternativt kan du læse nogle af de mange gode pointer fra AJ Produkters Marketingchef, Thomas Kruse-Theil, i artiklen lige her.